SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN PENGKALAN CHEPA 1, JALAN MAKTAB, 16100 KOTA BHARU, KELANTAN, DARUL-NAIM e-mail: smkpchepa1@yahoo.com Tel: 09-7713840

Monday, October 13, 2008

MELAKAR KEJAYAAN

TUJUAN utama penubuhan sesebuah universiti tidak lain dan tidak bukan ialah untuk melahirkan modal insan lebih berdaya saing lengkap kemahiran profesional, selain pembentukan sahsiah secara seimbang.

Objektif utamanya ialah meningkatkan taraf sosial masyarakat setempat dengan penyediaan program yang dapat memenuhi pasaran semasa.

Misi perjuangan universiti adalah jelas iaitu membawa anjakan ekonomi kepada masyarakat setempat menerusi penyediaan kemudahan pendidikan berkualiti.

Kakitangan pelbagai peringkat terutama tenaga akademik mesti aktif melaksanakan aktiviti penyelidikan dan pembangunan (R&D) yang menjadi teras kepada usaha menjana teknologi dan ilmu baru untuk dimanfaatkan bersama.

Dalam hal ini, pengalaman universiti yang sudah kukuh di negara ini boleh dikongsi bersama semua pihak bagi meningkatkan daya saing dalam apa saja pekerjaan yang dilaksanakan.

Selain itu juga, disiplin serta kesungguhan yang tinggi membantu semua pihak untuk mencapai kejayaan lebih besar.

R&D berterusan juga menjadi pemangkin kepada usaha merealisasikan pembangunan Wilayah Ekonomi Pantai Timur (ECER).

Graduan Universiti nanti adalah tenaga profesional yang begitu diharapkan bagi menjayakan program pembangunan berkenaan.

Bertitik tolak kepada tujuan asal penubuhan universiti, semua pihak perlu memainkan peranannya dengan mewujudkan lebih banyak rangkaian akademik dengan rakan dari dalam mahupun luar negara kerana ia menjadi penanda aras kepada kekuatan sesebuah institusi berkenaan.

No comments:

SOLAT HAJAT DI PADANG SEKOLAH

SOLAT HAJAT DI PADANG SEKOLAH

SUDUT ANJUNG WARISAN BUDAYA

SUDUT ANJUNG WARISAN BUDAYA

PK PETANG

PK PETANG
RAHIMI B MAMAT

SAMBUTAN KEMERDEKAAN

SAMBUTAN KEMERDEKAAN

PENYELARAS PSS

PENYELARAS PSS

WEB MASTER

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lulusan Sarjana Muda Pengurusan(Kepujian) USM 1989